Z médií
Životní prostředí a dekarbonizace
Patrioti (a spol.) za klima
Postoj zpravodaje klimatického cíle pro rok 2040 dává smysl pouze z hlediska politického zisku u voličů, kteří o klimatu nic nevědí, nebo věří klimatickým bludům. Je to však v jasném rozporu s...
Ropa a plyn – skutečné slabé místo české energetiky
Odcházející vládní zmocněnec pro energetickou bezpečnost Václav Bartuška tvrdí, že hlavním problémem Česka bude výroba elektřiny. Data ale ukazují opak: závislost na dovozu ropy a plynu je větší...
V autech vyplýtváme více energie, než kolik jí za rok spotřebujeme
Do roku 2035 nelze ukončit výrobu aut se spalovacími motory, aniž by to nemělo dopad na evropský průmysl, tvrdí výrobci. Evropská asociace výrobců automobilů proto v dopise šéfce Evropské komise...
Niedermayer: Přestaňme obviňovat z růstu cen obnovitelné zdroje
Komentář europoslance Luďka Niedermayera o cenách energií i o vlivu a zátěži obnovitelných zdrojů na distribuční soustavu.
Nesmyslná panika kolem emisních povolenek pro domácnosti a dopravu
Veřejná debata o rozšíření systému emisních povolenek na domácnosti a dopravu v posledních týdnech nabrala na intenzitě. Titulky varující před katastrofickými dopady na běžné občany plní média,...
Klimatický cíl EU pro rok 2040 je ambiciózní, ale také velmi potřebný. Je velkým hazardem tento krok neudělat
Evropská komise představila návrh na snížení emisí skleníkových plynů v den, kdy teploty v Bruselu přesáhly 35 °C. Je to výmluvná připomínka, že globální oteplování není problémem teoretickým či...
Nové klimatické cíle Evropské komise jsou cesta do pekel, soudí Vondra. Niedermayer: Naopak, nutnost
Evropská komise navrhuje do roku 2040 snížit emise oxidu uhličitého o 90 procent ve srovnání s rokem 1990. A to i přes nesouhlas některých členských států včetně Česka. „Je to radikální ideologický...
Energetiku se daří dekarbonizovat dobře, ale doprava vázne, uvádí europoslanec Luděk Niedermayer
Dekarbonizace dopravy probíhá pomalu. „V dopravě emise rostou, protože spousta lidí si kupuje čím dál tím větší auta. Jenže i když to auto má třeba účinnější motor, tak fyziku nejde obelstít,“...