Big_loader_ajax

Vysvětlení mého hlasování z 5. až 8. února

16.02.2018

Pro co jsem hlasoval na únrovém plenárním zasedání?

Zeměpisné blokování a jiné formy diskriminace kvůli státní příslušnosti, místu bydliště či místu usazení zákazníků

Podpořil jsem dohodu EP a Rady v 1. čtení, která odstraňuje překážky přeshraničního elektronického obchodování, a zajišťuje tak lepší přístup ke zboží a službám online. Zákazníci z jiných členských států EU tak získávají rovné postavení jako "domácí" zákazníci. Neexistuje oprávněný důvod, aby spotřebitelé nemohli mít přístup k určitým internetovým stránkám, nemohli kupovat určité zboží v jiných členských státech nebo aby měli pouze kvůli své státní příslušnosti nebo místu bydliště platit jinou cenu.

Složení Evropského parlamentu

Jsem rád, že neprošel návrh na vytvoření nadnárodního volebního obvodu, protože jsem přesvědčen, že by to nepřineslo nic dobrého, ale naopak by to skrývalo řadu rizik. Jedním z nich je prohloubení demokratického deficitu oslabením vazby mezi voliči a volenými poslanci. Druhým je nežádoucí centralizace EU, která by v konečném důsledku byla na hony vzdálená i představám těch, kteří si přejí vývoj EU směrem k federaci.

Úprava letního času

Podpořil jsem usnesení a jsem rád, že nakonec zvítězila měkčí verze neobsahující výzvu Komisi, aby bez dalšího zrušila střídání času. Takovou kategorickou výzvu bych považoval za unáhlenou a neodpovědnou. Místo toho je Komise vyzvána, aby nejprve provedla posouzení stávající směrnice o úpravě letního času a teprve pak v návaznosti na toto posouzení případně předložila návrh na její revizi. Takový postup považuji za logický a správný.

Nákladově efektivní způsoby snižování emisí a investice do nízkouhlíkových technologií

Podpořil jsem dohodu EP a Rady v 1. čtení, protože jsem přesvědčen, že EU ETS je účinným nástrojem napomáhajícím zvyšovat úroveň inovačních nízkouhlíkových technologií. Vítám proto zvýšení objemu fondu inovací a rozšíření působnosti na nízkouhlíkovou inovaci v průmyslových odvětvích. Inovační a moderní evropský energetický systém považuji za životně důležitý a k tomuto cíli by měla směřovat i harmonizovaná pravidla EU ETS na období po roce 2020.

Urychlení inovací v oblasti čisté energie

Podpořil jsem zprávu, která mimo jiné vyzdvihuje přínos vodíkové mobility, jakož i odvětvová propojení mezi energetikou a dopravou, a nutnost vytvoření pobídek pro nové obchodní modely v podobných oblastech, jako jsou systémy inteligentního dobíjení a model „vehicle to grid“, které by umožnily majitelům elektrických vozidel flexibilně prodávat energetický systém. Komise by měla v této souvislosti zajistit financování inovací zaměřených na vývoj řešení pro ukládání vodíku, pokročilé řešení dlouhodobého skladování elektrických vozidel, rozvoj vodíkové dobíjecí infrastruktury, jakož i infrastruktury a řešení s možností napojení na elektrickou síť, včetně infrastruktury pro dobíjení elektrických vozidel.

Nulová tolerance vůči mrzačení ženských pohlavních orgánů

Podpořil jsem usnesení, které mimo jiné vyzývá Komisi, aby pomáhala členským státům a zemím, v nichž se provádí mrzačení ženských pohlavních orgánů, při vytváření sítí a integrovaných strategií pro předcházení mrzačení ženských pohlavních orgánů, včetně odborné přípravy sociálních pracovníků, zdravotnického personálu, komunitních a náboženských vůdců a policistů a soudců. Je třeba zdůrazňovat a připomínat, že tuto praktiku neobhajuje žádné náboženství.

Záruční fond pro vnější vztahy

Podpořil jsem zprávu, protože jsem přesvědčen, že Záruční fond pro vnější vztahy ochrání rozpočet EU před otřesy, které by jinak mohly nastat v případě nesplácení úvěrů, za něž se EU zaručila. Předpokládám, že Komise má dostatečné kapacity a odborné zkušenosti na to, aby tento fond řídila. Ušetří se tak i za roční poplatky Evropské investiční bance za správu aktiv – v roce 2015 činil tento poplatek 861 000 EUR. Věřím Komisi, že převedením řízení aktiv do jejích rukou by se v průběhu celého období víceletého finančního rámce vytvořily úspory, díky kterým by bylo možné financovat investice ve výši 66 milionů EUR.

Výroční zpráva o finančních aktivitách Evropské investiční banky

Podpořil jsem zprávu, která mimo jiné zdůrazňuje nutnost, aby EIB měla spolehlivé a úplné informace o skutečném vlastnictví konečných příjemců svých finančních prostředků, včetně případů, kdy se financování opírá o soukromé kapitálové fondy, a naléhavě proto vyzývá EIB, aby při spolupráci s finančními zprostředkovateli posílila postup náležité péče a transparentnost. Osvědčeným postupem, který by měl být trvale uplatňován, je využívání kritérií pro výběr finančních zprostředkovatelů a vlastnictví aktuálních informací o skutečném vlastnictví společností, včetně trustů, nadací a daňových rájů.