Big_loader_ajax

Návrh vyšetřovacího výboru Evropského parlamentu pro měření emisí

04.04.2017

"Bude posílen tlak, aby z výfukových plynů aut šlo přijatelné množství škodlivin nejenom v laboratořích, ale při běžném provozu," říká k testování emisí dieselových aut europoslanec Luděk Niedermayer.
David KABELE, moderátor
--------------------
Zkoušky emisí dieselových aut nejen v laboratořích ale i v reálném provozu. To je jedno z řešení, které dnes navrhne vyšetřovací výbor Evropského parlamentu pro měření emisí. Má se tak zabránit opakování aféry Dieselgate. Ta vypukla před rokem a půl. Americké úřady tehdy zjistily, že vozy automobilky Volkswagen s naftovými motory mají software na oklamání testů emisí.

Pavel NOVÁK, redaktor
--------------------
Poslanci Evropského parlamentu schválí celou škálu doporučení navržených vyšetřovacím výborem, které si mají vzít k srdci Evropská komise a členské země Unie. Vyzve je například k co nejrychlejšímu přijetí pravidel pro testování emisí dieselových aut ve skutečném provozu.

Luděk NIEDERMAYER, europoslanec /TOP 09 a STAN/
--------------------
Bude posílen tlak, aby z výfukových plynů aut šlo přijatelné množství škodlivin nejenom v laboratořích, ale při běžném provozu.

Pavel NOVÁK, redaktor
--------------------
Říká poslanec Evropského parlamentu za TOP 09 a hnutí STAN Luděk Niedermayer. Takové měření přitom není nijak zvlášť složité.

Luděk NIEDERMAYER, europoslanec /TOP 09 a STAN/
--------------------
To měření samo o sobě je velmi jednoduché, k tomu autu připnete takovou docela velkou aparaturu a prostě ta technická laboratoř s tím bude jezdit tak dlouho, než se jí povede udělat tu platnou zkoušku.

Pavel NOVÁK, redaktor
--------------------
Zpráva vyšetřovacího výboru také doporučuje namátkové testy aut, která opouštějí výrobní linku, jako se to dělává ve Spojených státech. Ze Štrasburku Pavel Novák, Český rozhlas.
Zdroj : ČRo Plus